Mit együnk a szülés után, hogy gyorsabban gyógyuljunk?

Fasciális rendszerünknek optimális táplálkozási javaslat a terhesség idejére és szülés utánra

1. Mit jelent a fasciálisan optimalizált étkezés a szülés utáni regenerációban?

A terhesség ideje alatt a megváltozott hormonális háztartás felügyelete alatt álló női test, a gyermeki test felépítésére koncentráló női szervezet hatalmas terhelésnek van kitéve. Savasító minden táplálék, ami bontása során savas pH-jú anyagcseretermékeket produkál. Ezen végtermékek a szövetek közötti tér (fasciális kommunikáció, ingerületátvitel, immunreakciók helyszíne, 14 liter vizes oldat/felnőtt emberi test) pH-ját veszélyeztetik, fontos tehát, hogy folyamatosan semlegesítve legyenek. Ezt a testünk által termelt úgyenevezett bázikus raktárok valósítják meg, melyek olyan szervekben találhatók meg, mint a máj, vese, tüdő. Hogy ezek a depók mindig teli raktárral bírjanak, bázikus pH-t eredményező ételek fogyasztása szükséges.

A szövetközötti tér pH-ját alacsonyabb értékek irányába toló táplálékok rossz hatással vannak a fasciális hálózat funkionalitására. Csak a semleges pH-jú kötőszöveti óriáshálózat biztosíthatja a szülés utáni gyógyulási folyamat optimális lefolyását. A kismedencei, medencefenéki lágyrészsérülések, a hasizom- és linea alba regeneráció, savasító ételek fogyasztása mellett nem lehet jó minőségű folyamat és nem eredményezhet kiváló szöveti újjáépülést, ami hosszú távon a törzs funkcionalitását károsítja.

2. Savasító ételek hatása anyára és babára

Amennyiben az anya nem rendelkezik megfelelő mennyiségű ásványi anyag utánpótlással, a magzat majd a gyermek a szoptatáson keresztül, saját anyagai felépítésére olyan ásványraktárokhoz nyúl, mint az anyai fogazat, csontozat és haj. Emiatt alakulnak ki az izomgörcsök, a terhességi csíkok, a terhességi gyomorégés, hajvesztés, továbbá a fogállomány romlása, esetleges fogvesztés. A savas étkezés a fasciális folyadék minőségromlása miatt, a benne zajló immunfolyamatok minőségi romlásához is vezetnek, ez pedig a nagy testi traumát, komoly és nagy szöveti sérülést jelentő szülés után, amikor kifejezetten szükség lenne a kiváló fasciára és immunitásra, rossz sebgyógyulást, nem jó minőségű szöveti újjáépülést fog eredményezni. Ezen felül hosszabb gyógyulási idővel is kell számolni.

3. Milyen a regeneratív, fasciális étkezés?

A regenerációs időszakban az állati ételekről totálisan le kell mondani (amennyiben a cél a jó gyógyulás), ugyanis ezek döntő többsége a fent említett szöveközötti tér folyadékállománában a pH-t savas irányba tolja. A jó regenerációt megcélzó anyuka nem fogyaszt tehát se húst, se halat, se tojást, de még tejtermékeket sem a gyógyulási időszakban. Szintén kerülendő a búzaalapú, fehérlisztből készült tésztafélék, édességek, sós ropogtatnivalók, fast food, mirelitek – mind savasítják a fasciális folyadéktér pH-ját, rontva a gyógyulási minőséget.

Mit lehet akkor enni?

Mindenféle nyers gyümölcs, minden létező nyers zöldség (spárga, vöröskáposzta és articsóka kivételével), salátafélék, burgonya, gombafélék, csírák, mandula, buborékmentes ásványvizek. Jó tudni, hogy a vaj, a rizs és a teljes kiőrlésű gabonatermékek neutrális feldolgozásúak, így azok fogyaszthatók a szülés utáni rehabilitációban.

4. Professzionális rehabilitációs mozgásforma elsajátítása Almásy Csilla “Mummy Tummy” képzésén – legjobb szívvel ajánljuk!

Marco Congia – sportfizioterapeuta, manuálterapeuta, osteopath

Quastné Rigó Katalin – molekuláris biológus, mozgásterapeuta, oktató

ORIOLUS-MED

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*