Oda az egész jobb oldal – vizsgálat, köpöly, tape, fascia tréning

Fiatal páciensem totális jobb oldali panaszokkal érkezett hozzám. Váll, csípő, térd, boka, végül egy jobb oldali lúdtalp is.

Futó, heti nem sok, de mégis 25-30 kilométerrel. Alapos kikérdezgetés után járásvizsgálatot végeztünk, majd alaposan átnéztem szimmetriáit-aszimmetriáit, a feszesebb, gyengébb szöveteket, izmokat, fasciákat kerestem. Telefirkáltam, mert ennyit már tényleg nem lehet megjegyezni, és jó is látni a változást előtte és utána.

Miket találtam?

  • magasságkülönbség a vállak között, jobb váll lejjebb
  • magasságkölünbség, feszességkülönbség a mellizmokban, a mellek alatti redő között 2cm különbség
  • magasságkülönbség a lapocktövisekben, így természetesen azok alsó szögletei között is
  • protrakciós (előre eső) fejtartás, egy blokk a háti szakasz közepén
  • jobb elcsúszott köldök
  • medencebillenés
  • jobb térd belső oldali fájdalom, jobb boka belső kissé süllyedve, jobb lábfej lúdtalp
  • nem azonos hosszú, robotszerű, töredezett, nehézkes, darabos lépések
  • általában kemény mozgás, kötött, nem ruganyos, nem dinamikus, nem szép járáskép

A szemrevételezés és tapintás után sok-sok köpölyt kapott a feszességek oldására. Előbb csak passzívan fent voltak a köpölyök, majd 1-2 perc múlva mozogni kezdtünk velük. Minden egyes szakasz összes létező funkcióját 3-3x ismételtük. Ezzel a páciens saját maga mobilizálja összefilccesedett, összeragadt, kiszáradt fascialemezeit.

Köpölyözés után alig maradt benne aszimmetria: helyére került a köldök, a nyak kiegyenesedett, a térd nem rotált be, egyetlen egy maradt még, a csípő.

Tapeltünk: mindent, ami eddig feszes volt, lazítottunk és a jobb combra kapott jingle technikát 50% feszítéssel, ami a jobb combot kiforgatta, kinyitotta a csípőt, ami eddig erősen berotált, betorlaszolva a térdet és letolva a jobb lábfej boltozatát. Átmozogtunk a tape-pel, ez kb 1 perc volt összesen.

Újabb járáskép ellenőrzés, minden aszimmetria elmúlt, a lábboltozat felemelkedett (lábához nem is értünk!). Hogy ez meg is maradjon, megtanultunk SMR-ezni és fascia tréningelni pont arra, ami neki kell:

  • SMR-eztünk a totális hátsó fascia láncra és az oldalsóra is: talp, achilles-vádli, comb hátsó, farizmok, derék-hát, nyak, oldalsó comb (ez utóbbinál majdnem kicsordult a könnye). Minden SMR gyakorlat után ellenőriztük a nyőjthatóságát alap tesztekkel, ezek mind egyre jobban szerepeltek. Innentől miinden nap 1x SMR-ezik otthon. Két SMR-hengert ajánlottam neki: EZT a talpra és EZT minden feljebb eső régióra.
  • Az összes nyújtását fasciálissá alakítottuk át: cicahát-kutyahát, lefele néző kutya, klasszikus combhátsó-nyújtás, combfeszítő nyújtás, combbelső nyújtás és még 2 jógapóz. Ezekkel nyújt futás után. Mindet áthangoltuk úgy, hogy jó legyen a fasciának, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy jó legyen az izomfunkció és semmi ne húzza el az ízületeket. Innentől így nyújt minden futás után. (Mi az, hogy fasciális nyújtás?)

Végeredmény:

  • totális fájdalommentesség
  • totális szimmetria

Quastné Rigó Katalin

ORIOLUS-MED

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

*